תאונות דרכים

ככלל, נוסע נהג או הולך רגל אשר היו מעורבים בתאונת דרכים זכאים לפיצויים.

סוגיית הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים מוסדרת ב"חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התשל”ה – 1975 .

חוק הפיצויים הינו חוק סוציאלי במהותו, הקובע את זכאותם של נפגעי תאונות דרכים לפיצויים, זאת מבלי להידרש לשאלת האשם ו/או האחריות.

משמעות הדבר, כי די בהוכחת  נזק גוף כתוצאה מתאונת הדרכים, על מנת שתקום זכאותו של הנפגע לפיצוי, כאשר אין כל רלוונטיות לשאלת האחריות לקרות התאונה.

משכך, גם תאונה עצמית נחשבת על פי החוק לתאונת דרכים המזכה בפיצוי.

מצד אחד הרחיב המחוקק את מעגל הזכאים לפיצויים, אך כדי לאפשר זאת נאלץ המחוקק לקבוע כללים אשר מגבילים את היקף הפיצוי המשולם.

את מי תובעים ? -  ככלל, בתביעות לנפגעי תאונות דרכים, הנוסעים והנהג ברכב תובעים את פוליסת ביטוח החובה של הרכב בו שהו בעת התאונה. באשר להולכי רגל - אלו תובעים את ביטוח החובה של הרכב אשר פגע בהם.  יש לציין כי נכון ליום כתיבת המאמר, רואים ברוכבי אופניים חשמליים (ורגילים) כהולכי רגל לצורך זכאותם בפצויים, משמעות הדבר הינה שרוכב אופניים אשר היה מעורב בתאונה עם רכב, יזכה לקבלת פיצויים בהתאם לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים.

מה קורה כאשר אין ביטוח ? - פעמים רבות בהן  אין ביטוח חובה המכסה את השימוש או כאשר זהות חברת הביטוח איננה ידועה, לניזוק עומדת האפשרות להגיש את תביעתו כנגד  "קרנית" – קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים.

מה עלי לעשות לאחר לאחר מעורבות בתאונת דרכים ?  ככל שנפגעת בתאונת דרכים, מוטב לתעד עד כמה שניתן את אירוע התאונה, לגבות פרטי ביטוח וזהות המעורבים, יש לדוח על האירוע למשטרה ולקבל אסמכתא על כך, יש לפנות לקבלת טיפול רפואי ולודא כי נסיבות אירוע התאונה עולות בבירור מהתיעוד הרפואי (לרבות תאריך מדויק), יש לשמור ולרכז את כל המסמכים הרפואיים, יש לשמור ולרכז אסמכתאות אודות הוצאות, אישורי מחלה ועוד  ...

מומלץ ביותר כי נפגע בתאונת דרכים יפנה בשלב מוקדם ככל הניתן לעורך דין המתמחה בנזקי גוף ותאונות הדרכים, לצורך קבלת הנחיות ולצורך ניהול נכון של התיק כבר מראשיתו, לצורך קבלת הפיצוי המקסימלי.

פניה מוקדמת לעורך דין עשויה למנוע טעויות קריטיות אשר עלולות לעלות אף בדחיית התביעה !

למשרדנו ניסיון רב שנים בייצוג נפגעי תאונות דרכים, ולרבות תאונות קשות. נשמח לעמוד לרשותכם.

עורך דין תאונת דרכים